מהו קידום אתרים באינטרנט ובגוגל, ולמי כדאי לעשות את זה?
אז כמובן שהתשובה היא : לכולם. כי הרי לכולם משתלם תמיד להופיע בתוצאות הראשונות של מנועי החיפוש ובפרט במנוע החיפוש גוגל. וזה מה שעושים בתהליך של קידום אתרים באינטרנט: הופכים את אתר האינטרנט שלכם למתחרה משמעותי בזירה בה אתם קיימים ורוצים להיות נוכחים. להשיג את המתחרים שלכם במאבק על הגולש אשר חיפש את התחום שלכם בגוגל.
רבים מבעלי העסקים המעוניינים לקדם את אתר העסק שלהם באינטרנט תחילה אינם מבדילים בין מנוע החיפוש האורגני לבין הקישורים הממומנים המוטמעים בשולי או בתוך תוצאות מנוע החיפוש. לעיתים, בעלי עסקים מייחסים תהליך של קידום אתרים באינטרנט לפרסומות הקישורים הממומנים המוצגים בראש מנוע החיפוש. חשוב להבדיל בין מנוע החיפוש האורגני – תוצאות המוצגות על פי מספר מדדי איכות ואלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש ואינם מושפעים מהצעות תשלום לקליק כפי שנהוג במסגרת הפרסום באמצעות הקישורים הממומנים.
קביעת ציון רלוונטיות לכל אתר ודף באתר
את התוצאות קובעת גוגל לפי רמת הרלוונטיות של דף כלשהו באתר -לביטוי חיפוש מסויים אשר הוקש במנוע. אם מישהו הקיש “מתכון לגפילטע פיש” או יקיש "בניית אתרים בחיפה" – בכל מקרה ומקרה יציג מנוע החיפוש את הדפים הרלוונטיים ביותר עבור תוצאה זו. כלומר- דפים שהאלגוריתם מוצא כי בהסתברות גבוהה יתנו לגולש מענה למה שחיפש.
הקושי בקידום אתרים: האלגוריתם של גוגל משתנה ללא הרף. מה שהיה נכון לקידום אתר בשנת 2009 לא נכון היום בשנת 2013. לכן חברת קידום אתרים מקצועית חייבת לחקור ללא הרף את החידושי בגוגל על מנת לתת ללקוחותיה מענה רציני איכותי ומשתלם.
מאמר נוסף ומקיף אצלנו על קידום אורגני