לא כולנו יודעים -אך בגוגל אנליטקייס מופיעות התראות מאוד חשובות – גם כאלו הנוגעות לפרסום באדוורדס. מומלץ להסתכל על ההתראות שמופיעות ולהתייעץ עם מומחה קידום אתרים או עם מומחה גוגל אנליטיקס.
מצרף ניתוח שלנו לבעיות שהופיעו אצל לקוח:
שלום רב. ראשית – בדקנו את הקישורים במודעות שלך – וכל הקישורים שבדקנו עובדים תקין. מה שכן – משהו לא נראה תקין בקודים מפני שלפי ההתראה משהו בקודים של האתר השתנה. לפי כלי הבדיקה של גוגל, יש בעיה בקריאה של כל הסקריפטים של המעקב – שזה משהו שצריך לבדוק מול החברה שבנתה ומתחזקת את האתר.
התרעה אחת היא על חוסר תאימות בין קליקים לפעילות באתר. זה אומר שהיתה כמות גדולה של כניסות בלי פעילות אמיתית באתר. מדובר בדף לא מרכזי שאת רוב התנועה שלו מקבל מהפרסום הממומן, אבל נראה שזה קשור לבעיה בקריאה של הסקריפטים של המעקב שציינתי קודם.
ההתרעה השניה היא על תיוג לא חוקי (התיוג הוא אוטומטי של גוגל, אז אני לא ממש מבין איך אנחנו יכולים לפתור את זה), אבל לא מצאתי שם בעיה.
אז בדקתי את הלינקים במודעות דרך החיפוש הרגיל בגוגל (מה שאומר שהייתי צריך ללחוץ על כמה מודעות בלית ברירה) ומצאתי בעיה דומה שדווקא לא מופיעה בדוח של גוגל, באחד הדפים של המוצרים (מבצע ). כנראה שיש שם בעיה ב-URL של הדף, שבמצב רגיל מפנה בלי בעיה, אבל עם התוספת של התיוג של אדוורדס, הדף מגיע לכתובת 404
חשוב לציין שהתיוג (החלק שמגיע אחרי ה-URL ומתחיל ב-?gclid) הזה הוא אוטומטי ע”י גוגל ומשתנה בכל לחיצה על המודעה.
הכתובת הנקייה שונה קצת מהכתובת שאליה הסייטלינק מפנה (התו האחרון הוא מקף במקום לוכסן), ובלי התיוג של אדוורדס היא מופנית ללא בעיות, אבל עם התיוג היא מגיעה לדף 404. לדעתי הבעיה נוצרה משינוי של ה-URL או באופן ידני או באופן אוטומטי ע”י המערכת.
בדקתי כמה סייטלינקים אחרים, אבל כדי לעשות את זה אני צריך ללחוץ על המודעות שלו ואני לא רוצה לגמור לו את התקציב, אבל יכול להיות שהבעיה הזאת קיימת בעוד כמה כתובות.
בינתיים כיביתי את התיוג ועדכנתי את הקישור בסייטלינק, אבל יכול להיות שיהיו עוד.
בברכה,