העוצמה של רשת האינטרנט
היום ידוע לכל בעל עסק, כי מי מי שלא נמצא באינטרנט – פשוט כמעט ולא קיים עבור הרבה מאוד אנשים. סכומי הכסף המושקעים בתדמית הם עצומים. כך למשל, היום המדיה היא זו שקובעת את התדמית של אישי ציבור, ייעוץ תדמיתי מקצועי והתנהלות נכונה מול אנשי תקשורת חיונית מאוד עבור פוליטיקאים ואנשי עסקים מפורסמים. אך עם הזמן אפילו בעלי חברות קטנות גילו שהשקעה באתר אינטרנט וקידומו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש תורמים רבות לכך שהאתר משיג יותר כניסות, יותר פניות ובסופו של דבר יותר לקוחות
יחסי ציבור לעסקים – העצמת הפן החיובי
יחסי ציבור לעסקים היו מאז ומעולם תחום מסובך ומורכב יותר מאשר פרסום מכל סוג שהוא. הסיבה לכך פשוטה – עבור פרסום משלמים, והמשימה מתבצעת בלא קשר לדעה האמיתית של המפרסם. יחסי ציבור דורשים רמה גבוהה יותר של תחכום,
הגשה נכונה של החומר השיווקי ויצירת מצב שבו מתקיימת התייחסות חיובית לעסק על ידי גורמים חשובים ומרכזיים, המסוגלים להפיץ אותה הלאה.
המשמעות של יחסי ציבור
התהליך של יצירת יחסי ציבור לעסקים שישיגו תגובות חיוביות הינו פשוט לכאורה – הבאת החברה שבה מדובר, המוצר או השירות לתשומת ליבם של מובילי דעת קהל בצורה שתשכנע אותם לכתוב או לדבר בצורה חיובית על העסק. ככל שהלכו
אמצעי התקשורת והפכו נפוצים יותר, כך עלתה החשיבות של יחסי הציבור.
הופעת רשת האינטרנט וההתפשטות המהירה שלה שינתה לחלוטין את פני התחום שנקרא יחסי ציבור. תהליך הביזור של הכוח התקשורתי העביר את מרכז הכובד לרשת על כל המשתמע מכך. השינוי העיקרי היה בכך שמובילי דעת הקהל לא היו אנשי
תקשורת בלבד, ואמצעי התקשורת המסורתיים איבדו הרבה מהכוח שלהם. כעת הפכה הרשת לפלטפורמה עיקרית שבה ניתן להיעזר לשם יצירת יחסי ציבור לעסקים.
כיצד מנהלים יחסי ציבור לעסקים בעזרת הרשת?
כיון שהרשת הפכה לאמצעי הפרסום האולטימטיבי, ניצול הרשת לשם צבירת מוניטין ויחסי ציבור היה הדבר ההגיוני לעשות. כיצד, אם כן, מנהלים יחסי ציבור לעסקים בעזרת הרשת?
בלוגים: גולשים רבים נוטים לקרוא בלוגים, ובעיקר בלוגים של סלבס מצד אחד או של מומחים לעניינים שונים מצד שני. כתיבה חיובית על עסק, מוצר מסוים או שירות מעניקים לו פרסום ומוניטין מצוינים.
קידום אורגני של אתר: כתיבת מאמרים איכותיים עבור האתר של העסק משמשת גם לצורך קידום אורגני שלו ברשת וגם ככלי חשוב מאד לניהול יחסי ציבור לעסקים באינטרנט.
כתיבה בפורומים שונים: הן ברשתות חברתיות והן במקומות שונים מתנהלים פורומים בתחומים שונים. כניסה לפורומים העוסקים בתחום העיסוק של העסק ומתן מענה איכותי לשאלות שונות תוך הזדהות בשם העסק עשויה לצבור עבורו נקודות זכות
רבות. (שיווק גרילה).
הקשר בין יחסי ציבור לשיווק ברשת
כבר מזה כמה שנים שמסעות יחסי ציבור באינטרנט מובילים על פני יחסי הציבור שהיו נהוגים בעבר, אשר התמקדו באמצעי התקשורת הישנים, קרי עיתונים, רדיו וטלוויזיה. הסיבה לכך ברורה – כיום אנשים מבלים זמן רב יותר מול המחשב מאשר
מול הטלוויזיה או בקריאת עיתון, והאזנה לרדיו מתבצעת בדרך כלל אך ורק תוך כדי נסיעה לעבודה. מסע יחסי ציבור חייב אם כן להתמקד כיום בעולם הרשתי על מנת להיות אפקטיבי, כאשר ישנן כמה דרכים מרכזיות לעשות זאת:
יחצ ברשת חברתית
הרשתות החברתיות הפכו לאמצעי החשוב ביותר לביצוע יחסי ציבור באינטרנט. לרשתות הללו יש יתרון גדול – כל אחד יכול להפיץ מידע למספר גדול של אנשים. משמעות העניין היא שפוסט אחד יפה המועלה על ידי אחד החברים יכול להיות
נצפה על ידי עשרות אלפים, מאות אלפים ואפילו מיליוני גולשים. פוסטים מוצלחים יכולים להוות יחסי ציבור מהסוג הטוב ביותר. גם דף קהילה מוצלח המצליח לצרף אליו אוהדים רבים יכול להיות אמצעי מצויין ליחסי ציבור. עסק שמצליח לעשות את
זה, מקבל חשיפה חיובית קבועה אם הוא מנהל את דף הקהילה בצורה חכמה ובאופן רציף.
יחצ בפורומים ובקהילות
נכון להיום קיימים פורומים שונים כמעט בכל תחום, וגם בעזרתם ניתן ליצור יחסי ציבור חיוביים לעסק. יחסי ציבור באינטרנט בצורה כזאת יבוצעו בדרך כלל על ידי נציגי העסק או החברה אשר ישתתפו באופן פעיל בפורומים ויתנו תשובות ענייניות
לשאלות בלא להמליץ דווקא על עסק מסוים, למעט החתימה המצביעה על בעליה. כל מי שמבקר בפורום כלשהו יכול להיווכח בעצמו ביעילות השיטה, המסייעת לגולש לקבל מענה אמיתי לבעיה שלו ולעסק לפרסם את עצמו בצורה הטובה
והממוקדת ביותר.
יחסי ציבור באינטרנט על ידי קידום אורגני בגוגל
מנועי החיפוש השונים יכולים גם הם להוות פלטפורמה מצוינת שבה יכול להשתמש כל עסק. קידום אורגני בעיקר בגוגל או בבינג – מביא חשיפה גבוהה וכניסות רבות של גולשים אל אתר העסק שלכם. ניתן לגרום לאתר להיות מקודם באמצעות
כתיבה איכותית שיש בה ערך מוסף או שמוסרת מידע חשוב לגולשים יכולה לקדם רבות את האתר ולהעניק לו חשיפה לקהל רחב בלא צורך בהוצאות כספיות רבות מידי.
פרסום מאמרים באתרים סמכותיים באינטרנט – מיתוג העסק
ניתן לפרסם ביום מאמרים בתשלום באתרים כמו מעריב, וואלה, ישראל היום, הארץ, גלובס ועוד רבים. לפרסומים אלו השפעה אדירה הן מבחינת יחסי הציבור החיוביים והמיתוג החיובי של העסק, והן מבחינת החשיפה לה זוכה העסק.
היתרונות של חברת אלטלייף קידום אתרים
אנו מבצעים קשת רחבה של פעולות על מנת לשפר את תדמית האתר בעיני הגולשים, מוסיפים לאתר מאמרים, משיגים לו קישורים טבעיים מאתרים חזקים, משפרים את מראה האתר, מחזקים את הנוכחות שלו בפורומים ועוד מגוון פעולות שהולכות יד ביד עם הרעיון של שיפור תדמית העסק וחיזוק מצבו במנועי החיפוש, ובמיוחד במנוע החיפוש הפופולרי בעולם – גוגל. חברתנו מתמחה בקידום אתרים ויחסי ציבור באינטרנט דרך שיפור נראות ההאתר במנועי החיפוש ומיתוג של הלקוח ברשת האינטרנט.